Prodej aut značky VW v červnu vzrostl, zvýšil se i za pololetí

Německý automobilový koncern Volkswagen v červnu zvýšil prodej osobních vozů své vlajkové značky VW meziročně o 0,5 % na 501 000 aut. K vyššímu odbytu automobilce pomohl zájem o nový model Golf. Za první pololetí se prodej vozů značky VW zvýšil o 4,4 % na 2,91 milionu aut.
Automobilka uvedla, že prodej se jí dařilo zvyšovat zejména v Severní Americe, Asii a Tichomoří. Do Číny automobilka za prvních šest měsíců roku dodala o 19,4 % víc aut značky VW, než ve stejném období loni.
Na evropských trzích ale byla situace nadále složitá a pololetní dodávky meziročně klesly o 7,1 %. Na domácím trhu v Německu se snížily dokonce ještě více, a to o 8,5 %. Evropa se potýká v dopady dluhové krize, která těžce dolehla právě na její automobilový trh.
"Potíže na globálních trzích, především zásadní nejistota v Evropě, budou mít v druhé polovině roku bez pochyby stále značné dopady," uvedl na webu skupiny šéf prodeje Volkswagenu Christian Klingler.
Zdroj: ČTK