RegioJet loni přepravil 1,64 mil. cestujících, meziročně o 42 % více

RegioJet, který provozuje vlaky mezi Prahou a Ostravskem, loni přepravil 1,64 milionu cestujících, což je oproti předcházejícímu roku o 42 % více. Aby se dosud ztrátové hospodaření konečně dostalo do zisku, začne RegioJet od března jezdit ve špičce s desetivozovými soupravami, které pojmou až 550 lidí.
Letos chce majitel holdingu Student Agency Radim Jančura přepravit přes dva miliony cestujících a získat na trati, kde jezdí ještě České dráhy a Leo Express, většinu cestujících. "Jsem přesvědčen, že za březen už budeme v zisku. Doposud jsme měli strategii přežít, zlepšovat se a čekat na rozhodnutí antimonopolního úřadu," připomněl Jančura tři roky trvající řízení z podnětu RegioJetu, který nařkl České dráhy, že jezdí jako dominantní hráč na trhu za podnákladové ceny. "Jenže úřad může rozhodovat ještě dlouho, protože tvrdí, že nemá dostatečné informace k rozhodnutí," uvedl Jančura.
Leo Express zatím loňské statistiky nemá, v polovině listopadu však uvedl, že za první rok provozu svezl 800 tisíc cestujících. České dráhy počty za jednotlivé tratě nezveřejňují a tvrdí, že jako síťový dopravce nemohou sledovat počty cestujících na každé trati zvlášť. Leo Express si také udělal vlastní průzkum a tvrdí, že pendolina Českých drah obslouží čtvrtinu cestujících, RegioJet 45 % a on zbylých 30 %, na trati však jezdí ještě dotované vlaky Českých drah.
Dosavadní ztráty na ostravské trati brzdí plán RegioJetu na spolupráci s Deutsche Bahn na vlacích z Prahy do Hamburku. Banky mu nechtějí půjčit na nákup vagónů. "Sice máme ziskový byznys plán, ale ten jsme měli i s Ostravou. Když se však začne dominantní dopravce chovat iracionálně a začne jezdit pod náklady, plán nefunguje. A totéž se může stát i na trati do Berlína. Ziskový plán zde bude fungovat jen tehdy, když budeme jezdit sice bez dotací, ale sami," řekl Jančura.
Zdroj: ČTK