Americký automobilový trh v dubnu dál oživoval ze slabé zimy

Americký automobilový trh v dubnu dál oživoval ze zimního útlumu a většina velkých automobilek ve čtvrtek hlásila výrazné zvýšení prodejů osobních a užitkových vozů. Podle výpočtů výzkumné firmy Autodata se odbyt v meziročním srovnání zvýšil o 8,1 % a jeho celoroční tempo dosáhlo 16,04 milionu vozů.
Výsledek byl mírně slabší, než se čekalo. Analytici podle ankety agentury AP odhadli meziroční růst celého trhu na nejméně 8,5 % a na celoroční tempo 16,1 milionu vozů. To by znamenalo nejlepší duben od roku 2005.
Největší americká automobilka General Motors zvýšila prodej proti loňskému dubnu o 7 % na více než 254 tisíc vozů. Nárůst zaznamenaly všechny čtyři hlavní značky skupiny - Chevrolet, Cadillac, Buick a GMC. Údaje nenaznačují, že by skandál s opožděným stahováním vozů s vadným spínačem zapalování odbyt GM výrazněji poznamenal, řekli analytici agentuře Reuters.
Americké dvojce Ford Motor se sice odbyt snížil o procento, Chrysler ale díky meziročnímu nárůstu prodeje značky Jeep o 52 % vykázal celkové zvýšení odbytu o 14 %. Všichni američtí výrobci zaznamenali zvláště silnou poptávku po tradičních velkých amerických vozech typu SUV a pickupů.
Japonská jednička Toyota v dubnu prodala o 13 % vozů více než před rokem. Nejvýraznější zlepšení hlásil Nissan, jehož odbyt vzrostl o více než 18 %.
Menší prodejci na americkém trhu měli smíšené výsledky. Prodeje německého Volkswagenu pokračoval v propadu 8% tempem, jeho dceřiná firma Audi ale prodala o 19 % více než před rokem. Odbyt vozů jihokorejské Hyundai stoupl o 4 %.
Zdroj: ČTK