Škodě Auto v září klesly prodeje o 2,1 % na 93 600 aut

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto dodala v září zákazníkům 93 600 aut, meziročně o 2,1 % méně. Prodejní výsledky nepříznivě ovlivnila složitá situace na trzích v Číně, Rusku a východní Evropě. Naopak v západní a střední Evropě prodeje největší tuzemské automobilce vzrostly. Příznivému ohlasu se nadále těší modely nové generace, ze silné poptávky profitovaly v září zejména Fabia a Superb, sdělila v pondělí firma ČTK.
"V souvislosti s příznivou situací na trhu přichází značce Škoda dostatečný počet objednávek ze západní a střední Evropy. Situace na automobilových trzích Číny, Ruska a východní Evropy je naproti tomu stále složitá. To se odráží i na našich prodejích v těchto regionech," uvedl člen představenstva zodpovědný za prodej a marketing Werner Eichhorn.
V Rusku dodala Škoda v září na celkově silně klesajícím automobilovém trhu zákazníkům 4 600 vozů, meziročně o 37 % méně. Ve východní Evropě mimo Ruska prodala 2 900 aut, což je pokles o 3,6 %. V Číně prodeje klesly o 4,2 % na 23 800 aut, v Indii o 21,9 % na 1 400 vozů.
Naopak v západní Evropě zvýšila Škoda v září své prodeje o 6,9 % na 43 700 vozů. V Německu si značka polepšila o 7,7 % na 15 300 aut a zůstává tam nejsilnějším importérem. Dvouciferným tempem rostla Škoda na západoevropských trzích v Rakousku, Dánsku, Itálii, Švédsku, Španělsku, Norsku, Irsku a Portugalsku. Ve střední Evropě se dodávky vozů Škoda v září zvýšily o 11,2 % na 13 300 aut. Na domácím českém trhu dodala Škoda zákazníkům 6 200 vozů, meziročně o 6,6 % více. Dvouciferného růstu dosáhla automobilka v Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a Slovinsku.
Zdroj: ČTK