Maloobchodní tržby v České republice v únoru meziročně stouply o 6,3 %, nejvíce od října 2008

Tržby v českém maloobchodě v únoru po očištění o sezónní vlivy v meziměsíčním srovnání klesly o 0,1 %. Vyplývá to z pátečních údajů Českého statistického úřadu (ČSÚ). Meziročně se tržby očištěné o vliv počtu pracovních dní zvýšily o 6,3 %, shodně jako bez očištění. Jednalo se tak o nejvyšší meziroční růst neočištěných tržeb od října 2008.
Při stejném počtu pracovních dní v únoru 2015 i 2014 rostl prodej pohonných hmot (+10,3 %), nepotravinářského zboží (+7,9 %) i potravin (+3,2 %).
Nejvíce rostly tržby podnikům prodávajícím zboží přes internet či prostřednictvím zásilkové služby (+25,2 %) a specializovaným prodejnám s počítačovým a komunikačním zařízením (+21,7 %). K celkovému růstu tržeb přispěl také prodej výrobků pro kulturu, sport a rekreaci (+7,7 %), výrobků pro domácnost (+6,9 %), farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží (+6,7 %) a potravin v nespecializovaných i specializovaných prodejnách (+3,3 %, respektive +1,1 %). Naopak nižší zájem spotřebitelé projevili o nákupy ve specializovaných prodejnách oděvů a obuvi (-1,6 %).
Cenový deflátor ke stejnému období předcházejícího roku (bez vlivu DPH) činil 97 % a byl ovlivněn zejména nižšími cenami pohonných hmot a počítačových a komunikačních zařízení. Naopak ceny vzrostly v prodejnách oděvů a obuvi, výrobků pro kulturu, sport a rekreaci a farmaceutického, zdravotnického a kosmetického zboží.
Zdroj: ČSÚ
Aktuality

