US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Lego přestane inzerovat v Daily Mail, vadí mu šíření nenávisti

Přední světový výrobce hraček Lego přestane inzerovat v britském deníku Daily Mail. List totiž podle aktivistů živí nenávistné postoje, a to především v souvislosti s brexitem a migrační krizí.

Redakce IW
Redakce IW
13. 11. 2016 | 17:48
Média

"Ukončili jsme smlouvu s Daily Mail a neplánujeme žádné budoucí marketingové aktivity s tímto listem," oznámila dánská společnost na Twitteru po předchozí kritice aktivistů i některých zákazníků.

Kampaň na sociálních sítích vyzvala firmy, aby pro své reklamní účely nevyužívaly britské více či méně bulvární listy The Sun, Daily Mail a Daily Express. Cílem aktivistů je podle agentury Reuters "vypořádat se s kulturou nenávisti, démonizace a rozdělování, která otravuje [...] politickou rozpravu". Organizátorům kampaně podle agentury AP zejména vadilo, že se uvedená média stavěla proti pomoci dětským uprchlíkům.

Kampaň má podle agentury AFP podporu některých osobností, například zpěvačky Lily Allenové nebo bývalého fotbalisty a reportéra BBC Gary Linekera.

Firma Lego, která má více než 18 000 zaměstnanců po celém světě, v březnu ohlásila, že její loňské příjmy stouply o 25 % na zhruba 130 miliard Kč. V roce 2014 společnost po předchozím tlaku neobnovila marketingový kontrakt s ropnou firmou Shell kvůli její těžbě v Arktidě.

Zdroj: ČTK

DánskoMédiaSpojené království
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie