Amazon se v Číně uzavře místním podnikům

Americký internetový obchod Amazon hodlá ze své nabídky na čínském trhu do poloviny června odstranit produkty místních podniků. V nejlidnatější zemi světa se chce soustředit na lukrativnější prodej zboží ze zahraničí a cloudové služby. S odvoláním na informované zdroje to uvedl server CNBC.
Zákazníci v Číně tak už na tomto internetovém tržišti nebudou moci kupovat zboží domácího původu, zůstane jim ale možnost objednat si výrobky ze Spojených států, Británie, Dánska a Japonska. K dispozici zůstanou také cloudové služby divize Amazon Web Services.
Americká společnost se snažila upevnit své postavení na čínském trhu online obchodu, kde panuje tvrdá konkurence. Nicméně podle údajů společnosti iResearch Global na něm v loňském roce držely podíl 82 procent domácí firmy Alibaba a JD.com.
Amazon, který je v sektoru světovou jedničkou, v roce 2004 koupil tehdy předního čínského internetového prodejce Joyo.com za 75 milionů dolarů, v roce 2011 ho přejmenoval na Amazon China.
Zdroj: ČTK