US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Coty zvažuje prodej značek, jako jsou Wella, Clairol a OPI

Kosmetická společnost Coty zvažuje prodej své divize, která zahrnuje značky produktů pro péči o vlasy a nehty pro profesionály, jako jsou Wella, Clairol a OPI. Firma se tak snaží zmenšit portfolio svých značek a snížit dluh. Jejím cílem je zaměřit se na parfémy, dekorativní kosmetiku a péči o pleť, napsala agentura Reuters.

Redakce IW
Redakce IW
21. 10. 2019 | 21:11
Americké akcie

Firmě se nedaří začlenit zhruba 40 kosmetických značek, mezi které patří třeba Covergirl a Max Factor, které získala v roce 2016 od firmy Procter & Gamble. Musela kvůli tomu zaúčtovat odpisy v řádu miliard dolarů a vypracovat čtyřletý restrukturalizační plán.

Tržby divize pro profesionály by letos měly činit 2,7 miliardy USD. Coty také zkoumá budoucnost divize v Brazílii.

"Coty je hráčem číslo dvě v globálním profesionálním vlasovém byznysu, které má vysokou loajalitu zákazníků a pro případné kupce by měl být atraktivní," míní analytik z Wells Fargo Joe Lachky. Brazilská divize je však podle něj méně zajímavá vzhledem k makroekonomické nestabilitě v zemi.

Coty chce podle svého prohlášení použít zisk z prodeje na splacení dluhu a část hotovosti vrátit akcionářům.

Většinový podíl v Coty vlastní německý konglomerát JAB Holdings. Ten na počátku letošního roku zvýšil svůj podíl v Coty na 60 %. Akcie firmy v reakci na zprávu rostly nejvíce za pět měsíců, napsala agentura Reuters.

Zdroj: ČTK

Americké akcieFúze a akviziceKrása a zdravíLuxus
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie