Opel hlásí propad nových registrací o 53 procent

Dopad koronavirové krize citelně pocítila automobilka Opel, počet nových registrací se propadl o 53 %. Mateřská PSA na tom není o moc lépe.
V důsledku koronavirové krize klesly prodeje francouzské mateřské společnosti PSA v první polovině roku o 45,7 procenta ve srovnání se stejným obdobím v loňském roce. Od ledna do konce června bylo prodáno přibližně 1,03 milionu vozidel. Skupina to oznámila ve čtvrtek ve Vélizy-Villacoublay, nedaleko Paříže. Kromě Opelu patří mezi hlavní značky PSA také Peugeot a Citroën. U Opelu a britské sesterské značky Vauxhall došlo k ještě výraznějšímu poklesu - o 53,1 procenta na přibližně 266 100 vozidel.
Na konec letošního roku měla PSA v plánu fúzi s italsko-americkou značkou Fiat Chrysler (FCA). Pro novou společnost bylo vybráno jméno „Stellantis“. Byl by to čtvrtý největší výrobce automobilů na světě. Hlídací psi EU v oblasti hospodářské soutěže ale nedávno vznesli obavy a zahájili hloubkové vyšetřování, které by mělo trvat až do 22. října. Očekává se, že fúze bude dokončena začátkem příštího roku.
Zdroj: Spiegel