Tržby Ferrera loni vzrostly díky akvizici značek od Nestlé

Italský výrobce cukrovinek Ferrero zvýšil ve finančním roce 2017/2018 tržby o 2,1 % na 10,7 miliardy eur. Těžil z převzetí některých značek od firmy Nestlé a dobře se podle sdělení firmy prodávala i její pomazánka Nutella, pralinky Ferrero Rocher a tyčinka Kinder Bueno.
Firma založená v roce 1964 v severoitalském městě Alba pokračovala v období do konce srpna v akvizicích započatých před čtyřmi lety pod vedením výkonného předsedy Giovanniho Ferrera. Koncem března převzala od Nestlé značky amerických cukrovinek Butterfinger a BabyRuth. Za americké aktivity švýcarského potravinářského obra Nestlé zaplatila italská firma 2,8 miliardy dolarů (přes 63 miliard Kč).
Rodinný podnik má nyní pod kontrolou 94 dceřiných společností, 25 výroben a na celém světě zaměstnává přes 35 000 lidí. Vyrábí i pralinky Raffaello a Mon Cheri, bonbony Tic Tac nebo chlazené výrobky Kinder Mléčný řez a Kinder Pinguí.
Ferrero působí ve 170 zemích včetně České republiky, kde je firma od roku 1994 zastoupena dceřiným podnikem Ferrero Česká s.r.o. Podle jeho webu si Češi v mezinárodním srovnání ze všech národů nejvíce oblíbili bonbony Tic Tac.
Zdroj: ČTK