Zisk firmy Panasonic díky automobilové divizi vzrostl o 23 %

Japonské společnosti Panasonic vzrostl ve třetím fiskálním čtvrtletí provozní zisk o 23 procent na 120,1 miliardy jenů. K růstu přispěl vysoký prodej automobilových součástek a vybavení pro automatizaci továren. Firma díky dosavadním příznivým výsledkům současně zlepšila výhled na celý fiskální rok do konce března 2018.
Panasonic je mimo jiné hlavním dodavatelem baterií pro vůz Tesla Model 3. Zpoždění výroby Modelu 3 však přimělo Panasonic naopak zhoršit celoroční výhled divize baterií, která by nově měla vykázat provozní ztrátu 5,4 miliardy JPY místo plánovaného zisku 6,6 miliardy JPY. Tesla minulý měsíc snížila již podruhé plán výroby sedanů Model 3. Do konce prvního čtvrtletí chce vyrábět 2500 vozů týdně, což je polovina dřívějších plánů.
Výsledky Panasoniku překonaly odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří čekali za tři měsíce do konce prosince zisk jen 105,7 miliardy JPY. Za celý letošní fiskální rok firma nyní očekává zisk 350 miliard JPY místo doposud uváděných 335 miliard JPY.
Příznivé výsledky odrážejí snahy firmy přesunout se od chytrých telefonů, kde panuje silná cenová konkurence, a od dalších spotřebitelských produktů s nízkými maržemi a přetvořit se na dodavatele automobilových baterií a součástek a automatizační techniky.
Firma Panasonic se snaží hlavně posílit výrobu baterií pro auta, aby uspokojila očekávaný růst poptávky po elektrických vozech. Kvůli snížení závislosti na firmě Tesla se nedávno spojila s japonskou Toyotou, se kterou se dohodla na vývoji a dodávkách baterií pro její vozy.
Zdroj: ČTK