Investujeme podle vzhledu

Důvěryhodnost je jednou z nejdůležitějších vlastností pro sociální a ekonomické vztahy. Tvrdí to i autoři nové studie University of Warwick, University College London a Dartmouth College. Vědci se zaměřili na to, zda lidé svěřují své investice finančním poradcům na základě získaných informací, nebo jejich vzhledu.
I když si to neuvědomujeme, rozhodujeme se častěji instinktivně - stačí nám, když někdo působí důvěryhodně. To, jak vypadáme, dělá mnoho, a to obzvlášť ve finančním odvětví.
Čím věrohodnější budete pro své potenciální klienty, tím více majetných investorů přilákáte. Nehledě na vystupování, první dojmy, a dokonce i negativní informace, které o vás mohou kolovat, podle nedávno publikované studie v PLoS One Journal mají lidé tendenci svěřit peníze tomu, kdo jim podle vzhledu připadá důvěryhodný.
Vzhled je důležitější než reputace
Tazatelé dali účastníkům průzkumu do rukou skutečné peníze a požádali je, aby si vybrali poradce, se kterými by je nejraději investovali, a to podle obličeje. Dobrovolníkům byly následně poskytnuty dobré a špatné informace o každém poradci. Nakonec byli účastníci znovu dotazováni na volbu tváře.
Přestože se reputace poradců změnila, výsledek překvapivě zůstal stejný: účastníci byli stále mnohem ochotnější investovat peníze s tím, kdo působil důvěryhodněji.
Tým využil software Alexe Todorova z Princetonské univerzity, pomocí něhož bylo vygenerováno 40 obličejů – 20 párů z obou konců "důvěryhodnostní stupnice". Rysy byly pozměněny tak, aby tváře vypadaly přirozeně a odpovídaly tomu, jak jsou vnímané ve skutečnosti.
Studie dospěla k závěru, že rozdíl mezi důvěryhodným a "nedůvěryhodným" obličejem spočívá v tom, jak vypadá tvář "v klidu". Měli byste se zaměřit především na to, zda obvykle působíte trochu nazlobeně, nebo z vás naopak vyzařuje mírný pocit štěstí.
Zdroj: Business Insider
Aktuality
