TOP 10 videí na YouTube za rok 2015

Videoportál YouTube v prosinci každoročně sestavuje žebříček deseti nejúspěšnějších videí uplynulých dvanácti měsíců. Letos je skladba docela pestrá, vedle klasických "virálů" bodují i vtipné okamžiky z amerických talk show, reklama z přestávky Super Bowlu či sebeironie Baracka Obamy.
10. Barack Obama čte tweety kritizující jeho osobu
V televizní show Jimmy Kimmel Live slavné osobnosti čas od času dostanou příležitost přečíst nahlas několik tweetů, které se k nim (většinou ne zrovna lichotivě) vyjadřují. Letos vzal do ruky telefon s Twitterem i sám americký prezident Barack Obama. A co se na sebe dozvěděl? Třeba to, že ne všichni mají pochopení pro jeho výběr džínů. Dosud klip pobavil bezmála 36 milionů lidí.
9. Doverský policista se vžil do Taylor Swiftové
Policejní oddělení v americkém Doveru narazilo již začátkem roku při procházení videozáznamů ze svých aut na nečekaný poklad - hudebně-taneční číslo vytvořené pravděpodobně nic netušícím policistou k písni Taylor Swiftové Shake It Off. Video již má na kontě více než 38 milionů zhlédnutí.
8. Nervózní mladík sklidil v talentové soutěži potlesk vestoje
Když šestadvacetiletý Calum Scott v talentové soutěži Britain's Got Talent přišel na pódium, byl evidentně hodně nervózní. Aby také ne, když chvíli předtím porotci jeho sestru poslali domů. Záhy se ale ukázalo, že vystoupení Caluma bude jiné. 41 milionů zhlédnutí.
7. Jak se cítí rybičky v akváriu? Když praskne, tak asi takhle
Dvojice, která se říká Gav a Dan, na internetu baví miliony lidí zpomalenými záběry všeho, na co si jen vzpomenete. Letos diváky nejvíce zaujali videem, ve kterém se jeden z nich až po krk nasouká do gumového vaku, který následně napustí vodou. A kde že je ta zábava? Ta přichází ve chvíli, kdy balon v důsledku tlaku vody praskne. Gav a Dav mají za toto jediné video na kontě téměř 44 milionů zhlédnutí.
6. Justin Bieber zpívá karaoke a skládá Rubikovu kostku
Moderátor a bavič James Corden dal kanadskému zpěvákovi Justinu Bieberovi při natáčení videa pro svůj pořad The Late Late Show with James Corden zdánlivě jednoduchý úkol - zazpívat písničku, kterou mu pustí v přehrávači. Justin kývl, to ale ještě netušil, že se v reproduktorech Jamesova auta hned na začátek rozezní jeho vlastní hit. A nezůstalo jen u toho. Ve videu, které vidělo 46,5 milionu lidí, došlo i na skládání Rubikovy kostky.
5. Americké televizní hvězdy soutěží ve zpěvu na playback
Na pátém místě s bezmála 56 miliony zhlédnutí skončilo video, na kterém v pořadu The Tonight Show Starring Jimmy Fallon soutěží komik, herec a spisovatel Will Ferrell, herec Kevin Hart a samotný moderátor pořadu Jimmy Fallon ve zpěvu na playback. V Česku nepříliš známé postavy amerického showbyznysu bodují a jejich společné video má na kontě téměř 56 milionů zhlédnutí.
4. Kampaň za toleranci a mírumilovné soužití
Na seznamu nejvíce trending videí roku nemůže chybět ani mravokárný klip, který ukazuje, že nezáleží na tom, jakou máte barvu pleti nebo tvar očí, z jaké kultury pocházíte, zda jste hetero- či homosexuální ani jestli jste zdraví nebo žijete s hendikepem. Video, ze kterého se vám láskou takřka rozpustí monitor, bere s 56 miliony zhlédnutí bramborovou medaili.
3. Obývací pokoj se promění v dětský ráj plný plastových míčků
Roman Atwood patří na YouTube mezi známé postavy. Jeho nachytávky (takzvané pranky) si během několika dní dokáží díky své hravosti a nápaditosti získat miliony diváků. Letos si na konto nejvíce zhlédnutí, více než 59 milionů, připsal klip, ve kterém nechá obývací pokoj naplnit barevnými míčky, ve kterých s oblibou dovádějí malé děti. Jeho nicnetušící partnerka vypadá docela zaskočeně, když otevře dveře.
2. Reklama na hru, která vás nemilosrdně vtáhne do děje
Americký Super Bowl, finálový zápas severoamerické Národní fotbalové ligy, který se hraje vždy o prvním únorovém víkendu, je v USA tradičně nejsledovanějším sportovním utkáním roku. Od toho se odvíjí i cena reklamního času v přestávkách, která se pohybuje až kolem pěti milionů dolarů za 30 vteřin. Během letošního Super Bowlu běžela na obrazovkách mimo jiné reklama na hru pro mobilní telefony Clash of Clans, ve které si zahrál Liam Neeson. A měla úspěch, jen na YouTube zaznamenala více než 92 milionů přehrání.
1. Recept na úspěch? Přece hudební klip plný šťastných dětí
První místo v žebříčku nejsledovanějších videí letos s více než 124 miliony zhlédnutí bere pro někoho dost nepochopitelně klip připomínající taneční číslo z dětských pořadů Dády Patrasové. Skupinka rozjařených holčiček vlnících se do rytmu písně Watch Me amerického hiphopera Silentó v sobě má zkrátka asi kouzlo, které nedokáže ocenit úplně každý. I když pravda, proti Dádě je přece jen choreografie o něco povedenější.
BONUS
Ačkoli nejde o letošní video, místo na slunci si podle všeho rozhodně zaslouží. Navíc ani milion není úplně špatný výsledek.
Zdroj: YouTube
Aktuality
