ČRo vybral za pololetí na poplatcích meziročně o čtyři % více

Český rozhlas (ČRo) vybral v prvním pololetí na rozhlasových poplatcích 1,04 miliardy korun, což bylo meziročně o čtyři procenta více. Růst přisuzuje ČRo zejména oslovovacím akcím z loňského a letošního roku, v nichž získal okolo 80 tisíc nových poplatníků. Ke konci letošního června bylo k placení poplatku přihlášeno 3,08 milionu domácností.
"Dobrých výsledků ve výběru rozhlasového poplatku se daří dosahovat především díky plošným oslovovacím akcím, zaměřeným na potenciální poplatníky zejména v kategorii domácností a novému individuálnímu řešení výběru poplatku od významných poplatníků z řad právnických osob a fyzických podnikajících osob," uvedl náměstek generálního ředitele ČRo pro správu a rozvoj Ladislav Musil.
Při poslední oslovovací akci v červnu letošního roku bylo obesláno 90 tisíc vybraných domácností z nichž se následně zhruba 25 tisíc přihlásilo k placení poplatku. Ještě výrazněji se na zvýšení výběru poplatku podle ředitele Odboru rozhlasových poplatků ČRo Ondřeje Berana projevily podobné akce z loňského roku, díky jimž ČRo získal 55 tisíc nových poplatníků.
Rozhlas zároveň individuálně oslovuje firmy a živnostníky, kteří nejsou k placení poplatku přihlášeni, nebo mají nahlášen nižší počet přijímačů, než skutečně užívají.
Placení rozhlasového poplatku je zákonnou povinností každé domácnosti, fyzické podnikající a právnické osoby mající rádio s výjimkou zákonem osvobozených osob. Pro Český rozhlas tyto poplatky představují hlavní zdroj financování vysílání.
Zdroj: ČTK
Aktuality
