US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,91 %
NASDAQ-0,82 %
S&P 500-0,11 %
ČEZ-1,05 %
KB+0,30 %
Erste-0,31 %

Nova i Prima v příštím roce očekávají zdražení reklamy

Obě velké soukromé televize Nova i Prima v příštím roce předpokládají zvýšení cen reklamy. U Novy by to mělo být do deseti procent, Prima očekává nárůst také kolem této hranice. V obou případech televize zvýhodní klienty s dlouhodobými smlouvami. Na konferenci FLEMIA Media to dnes uvedli zástupci obou firem.

Redakce IW
Redakce IW
20. 9. 2013 | 15:20
CME (CETV)

Nova svou obchodní politiku na příští rok teprve dokončuje. Podle obchodního ředitele CET 21 Jana Vlčka by jejím mottem měla být vstřícnost a garance, kdy veškerá privilegia budou určena především pro klienty s delšími závazky. Zvyšování cen, které by se podle Vlčka mělo vejít do deseti procent, zároveň nemá být paušální, nýbrž podle charakteru jednotlivých zadavatelů.

Také Prima v příštím roce očekává růst cen kolem deseti procent. Klienti, kteří podepíší garance a splní stanovené objemy, by nicméně měli mít podmínky na úrovni letošního roku. Podle výkonného ředitele Primy Pavla Kejly televize v nabídce počítá také s crossmediálními balíčky, kterých se bude účastnit vedle televize také on-line a rádio.

Obě televize zároveň naznačily, že neplánují změnu dosavadních cílových skupin, na které svoji reklamu prodávají.

Tuzemský reklamní trh letos prošel bouřlivým vývojem poté, co hlavní hráč, CET 21, změnil svou obchodní politiku. Zvýšení cen odradilo řadu klientů, kteří přešli ke konkurenci, nebo se obrátili na jiné typy médií či jiné trhy. Ze situace těžila především Prima, která zaznamenala výrazný nárůst poptávky. V průběhu roku se nicméně někteří velcí klienti začali vracet zpátky na Novu. Podle některých odhadů z trhu televizní reklamy přesto zmizelo až 600 milionů korun.

Majitelkou televize Nova je mediální skupina CME. Společnost má v letošním roce zatím čtrnáctinásobně větší ztrátu než loni. Od ledna prodělala 150,1 milionu dolarů, tedy 2,9 miliardy korun.. Důvodem jsou především poklesy příjmů z reklamy. Obrat v poklesu výdajů za reklamu, který by měl přinést zlepšení výsledků, očekává CME na podzim.

Společnost letos opustil její šéf Adrian Sarbu.

Akcie CME na zprávu výrazně nereagovaly.

Zdroj: ČTK

Akcie ČRCME (CETV)Média
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

1. 7.-Tomáš Beránek
Zbraně