Volkswagen pro nedostatek dílů omezil výrobu v továrně v Německu

Německý automobilový koncern Volkswagen musel omezit výrobu v částech své největší továrny v domovském Wolfsburgu. Automobilka ve středu problémy vysvětlila nedostatkem dílů, protože její dodavatelská firma odmítla dodržet plán dodávek. V závodě ve Wolfsburgu se vyrábějí modely Golf, Tiguan nebo Touran. Továrna zaměstnává zhruba 60 000 lidí a ve špičce dokáže vyrobit až 3 800 aut denně. Podle zdrojů je automobilka nucena omezit výrobu i v dalších závodech.
"Dodavatel přerušil smluvně dohodnutou dodávku součástí," uvedla automobilka v e-mailu, který zaslala agentuře Reuters. Upřesnila, že dodavatelská firma ES Automobilguss zastavila dodávky litinových dílů potřebných pro výrobu převodovek, což bude mít dopad hlavně na výrobu modelu Golf. K přesnějším dopadům na výrobu a na zaměstnance se ale odmítla vyjádřit. Podle zdrojů bude více než 10 000 zaměstnanců ve Wolfsburgu zkrácena pracovní doba.
Německý list Bild ve čtvrtek s odvoláním na interní sdělení vysoce postaveným manažerům informoval, že zásoby materiálu v tomto klíčovém firemním závodě vydrží pouze tento týden. Objemy výroby v příštím týdnu tak prý už není možné zaručit.
Dodavatel se odmítá podřídit prozatímnímu rozhodnutí soudu, jehož prostřednictvím ho chtěl Volkswagen přimět k obnovení dodávek. Soud se tímto sporem začne znovu zabývat koncem srpna, takže problémy Volkswagenu s výrobou by mohly trvat ještě týdny, poznamenala agentura DPA.
Mluvčí firmy ES Automobilguss se ke zprávě odmítl vyjádřit. "Naše konsorcium je v právním sporu s Volkswagenem a naší povinností je zachovat mlčenlivost," uvedl bez dalších detailů.
Skutečná podstata sporu mezi oběma podniky je nejasná, podle zdrojů ze soudních kruhů by za konfliktem mohl stát jeden společný projekt, ze kterého sešlo. Volkswagen teď zjišťuje, zda by potřebné součástky nemohl získat od jiného dodavatele.
Volkswagen se potýká s následky skandálu kolem falšování testů emisí, který firmu stojí miliardy eur. Analytici očekávají, že největší evropská automobilka bude od dodavatelů zřejmě požadovat snížení cen, aby mohla zmírnit náklady na aféru.
Mluvčí automobilky uvedl, že s nedostatkem součástí pro výrobu převodovek se potýká i závod v Kasselu v centrálním Německu. Více než 16 000 pracovníků tam vyrábí kromě převodovek i další součásti a elektrické motory. Podle zdrojů musí firma zkrátit pracovní dobu ze stejného důvodu i v montážním závodě ve východoněmeckém Cvikově.
Obdobné problémy má i závod Volkswagenu v severoněmeckém Emdenu, kde dodavatelská firma Car Trim zastavila tento měsíc dodávky potahů na sedačky. Car Trim je sesterskou společností ES Automobilguss. Mluvčí Volkswagenu dodal, že automobilka přerušuje výrobu v Emdenu od 18. do 24. srpna, což má dopad na 8 000 z jejích 9 000 zaměstnanců v tomto závodě. Ztráta výroby bude 6 250 vozů.
Zdroj: ČTK
Aktuality
