US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,91 %
NASDAQ-0,82 %
S&P 500-0,11 %
ČEZ-1,05 %
KB+0,30 %
Erste-0,31 %

Ford po 75 letech vymění agenturu WPP v roli hlavního reklamního partnera

Americká automobilka Ford Motor v pondělí oznámila, že po 75 letech spolupráce vymění agenturu WPP v roli hlavního reklamního partnera za newyorskou BBDO z britské skupiny Omnicom.

Redakce IW
Redakce IW
9. 10. 2018 | 21:48
Ford Motor

Automobilka tak podle agentury Bloomberg poodhalila svůj přístup ke snížení nákladů, které jsou součástí dlouhé a nákladné restrukturalizace. Změna marketingu jí ale má vynést roční úsporu jen 150 milionů dolarů, zatímco náklady na restrukturalizaci mají v příštích třech až pěti letech činit 11 miliard USD.

WPP, která spolupracuje s Fordem od roku 1943, si ale ponechá většinu nejvýnosnějších aktivit automobilky, jako je například mediální byznys. Podle analytika společnosti Liberum Iana Whittakera bude finanční dopad na WPP omezený, protože přijde jen o méně ziskovou kreativní práci. Nicméně je otázkou, zda dnešní krok neznamená počátek konce těsného spojení Fordu a WPP.

Zdroj: ČTK

AutaFord MotorReklama a marketing
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

1. 7.-Tomáš Beránek
Zbraně