US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,91 %
NASDAQ-0,82 %
S&P 500-0,11 %
ČEZ-1,05 %
KB+0,30 %
Erste-0,31 %

VW chce navzdory propadu dosáhnout celoročního provozního zisku

Německý automobilový koncern Volkswagen kvůli negativním dopadům šíření koronaviru počítá ve druhém čtvrtletí s velmi špatnými výsledky. Za celý letošní rok však hodlá dosáhnout provozního zisku bez zahrnutí mimořádných položek, uvedl finanční ředitel podniku Frank Witter. Součástí koncernu Volkswagen je rovněž automobilka Škoda Auto.

Redakce IW
Redakce IW
15. 6. 2020 | 14:58
Volkswagen

V prvním čtvrtletí roku se provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek meziročně propadl o bezmála 82 procenta na 900 milionů eur. Odbyt se v prvním čtvrtletí v důsledku koronavirové krize snížil o 23 procent zhruba na dva miliony vozů. V dubnu koncern vykázal meziroční pokles odbytu o 45 procent, v květnu dokonce o 34 procent.

Podle Wittera se koronavirová krize postarala o "velmi špatné druhé čtvrtletí". "Je tu nicméně naděje pro druhou polovinu roku. Cílem je mít na konci roku kladný provozní výsledek bez zahrnutí mimořádných položek," uvedl podle agentury Reuters finanční ředitel v interním bulletinu.

Koronavirová krize měla v automobilovém průmyslu negativní dopad na výrobní aktivity i na poptávku. Automobilce Škoda Auto v prvním čtvrtletí klesl provozní zisk o čtvrtinu na 307 milionů eur (8,2 miliardy Kč). Firma koncem dubna obnovila výrobu ve svých závodech v Mladé Boleslavi, Kvasinách a ve Vrchlabí. Odstávka kvůli pandemii způsobené koronavirem trvala téměř šest týdnů.

Volkswagen minulý týden oznámil, že odbyt škodovek se v květnu meziročně snížil o 45 procent zhruba na 57 700 vozů. Jeho pokles nicméně zpomalil z dubnových 56,6 procenta.

Škoda Auto provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, Rusku, na Slovensku, v Alžírsku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než stovce trhů.

Firma loni dodala do celého světa 1,24 milionu aut a má téměř 39 000 zaměstnanců, z toho v Česku téměř 34 000 lidí. Škoda je nejprodávanější značkou na českém trhu, kde se její podíl blíží 40 procentům.

Zdroj: ČTK, Reuters

KoronavirusPrůmyslVolkswagen
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

Vyšší výdaje na obranu: Kde najít stovky miliard, bude je za co utratit a jak to "hrát" jako investoři?

1. 7.-Tomáš Beránek
Zbraně