Zisk Mazdy se díky jenu a nižším nákladům více než zdvojnásobil

Provozní zisk japonské automobilky Mazda Motor se ve třetím fiskálním čtvrtletí více než zdvojnásobil na 30,6 miliardy JPY z loňských srovnatelných 13,64 miliardy JPY. Hospodaření podpořil slabší jen a nižší náklady, včetně nákladů na výzkum a vývoj, které vykompenzovaly slabší prodej na největším trhu automobilky, v Severní Americe. Firma to uvedla ve středečním prohlášení.
Výsledky však zaostaly za odhady analytiků, kteří v anketě agentury Reuters čekali zisk 33,44 miliardy JPY. Mazda ponechala beze změny výhled na celý fiskální rok do konce března 2018, podle kterého se má provozní zisk zvýšit o 19 procent na 150 miliard JPY. Celkem plánuje prodat 1,6 milionu aut.
Automobilka za říjen až prosinec prodala 404 000 vozů, o čtyři procenta více než loni. Prodej rostl v Japonsku, jihovýchodní Asii a Jižní Americe. Prodej ve Spojených státech, které mají na celkovém prodeji pětinový podíl, však klesl o 12 procent.
Mazda se stejně jako další japonské automobilky potýká v USA s poklesem poptávky po svých sedanech, protože spotřebitelé přešli k větším sportovně užitkovým vozům a dodávkám. Mazda sice zvyšuje výrobu SUV, které měly na jejím prodeji v USA podíl téměř 59 procent, stále však zaostává za poptávkou. Automobilka proto snížila odhad celoročního prodeje aut v USA na 302 000 z dřívějších 312 000 vozů.
Zdroj: ČTK
Aktuality
