US MARKETOtevírá v 15:30
DOW JONES+0,77 %
NASDAQ+1,02 %
S&P 500+0,83 %
ČEZ-0,57 %
KB-0,86 %
Erste-1,10 %

Denní glosa: Stáří vpřed!

Po dvou či třech desetiletích všemožného typu stagnace se Japonsko opět dostává na špičku vývoje potřebného světového know-how. Jen tentokrát nejde o spotřební elektroniku nebo o auta, nýbrž o marketingový přístup k jediné rostoucí demografické skupině. Tou jsou důchodci.

V Japonsku se prodává více plenek pro dospělé než pro děti. No vidíte to. Seniorský trh o hodnotě odhadované až na 900 miliard dolarů si vyžaduje i další vymoženosti – nakupování přes obyčejný telefon namísto přes internet, zvláštní seniorskou řadu spotřební elektroniky (tak přece jen!) od Panasoniku nebo třeba zpomalené eskalátory v obchodních domech.

Na rozdíl od mnoha jiných módních trendů a vln nachází tento boom seniorského marketingu oporu v realitě. Více než čtvrtina obyvatel země vycházejícího slunce je starší 65 let a porodnost stále klesá. Z toho lze usuzovat, že ostatní podobně postižené země, vyspělé či nikoli (zvláště citelně zasahuje demografická krize například Německo a Tádžikistán), se budou moci od Japonců opět učit. Dokud to nebude jedno.

DemografieEkonomické a politické hrozbyGlosaSvětová ekonomika
Sdílejte:

Doporučujeme

Nenechte si ujít

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

Tokenizované akcie: Robinhood otevírá revoluční cestu plnou příležitostí, není ale bez rizik

3. 7.-Pavel Kohár
Informační technologie