10 věcí, kterým byste se měli při pracovním pohovoru raději vyhnout

Snem každého personalisty je kandidát, který přijde včas, má požadované vzdělání i praxi, je vhodně oblečený a přesně ví, proč by chtěl pracovat právě v jeho firmě. Většina kandidátů se tomuto ideálu alespoň částečně přibližuje. Přesto se občas k pohovoru dostaví "expert", který svým dotazem či chováním nemile překvapí i zkušeného pracovníka lidských zdrojů. Následující seznam přináší deset rad, jak se takovému nepříjemnému překvapení vyhnout.
1. NECHOĎTE NA POHOVOR O PŮL HODINY DŘÍVE
Vytváříte na personalistu tlak, aby ukončil práci, které se právě věnuje. Přijít o pět minut dříve je více než dostačující.
2. NENOSTE SI NA POHOVOR VLASTNÍ NÁPOJE
Je zcela nevhodné přijít k pohovoru s kelímkem kávy či Coca-coly. Vypadá to neprofesionálně a navíc můžete vzbuzovat závist.
3. NEDOTÝKEJTE SE OBLIČEJE
Během pohovoru si nesahejte na obličej a ani si nehrajte s vlasy. Nepůsobí to esteticky a velmi to rozptyluje pozornost.
4. NEMLUVTE O TOM, JAK ÚSPĚŠNÝ JE VÁŠ OTEC
Nikoho to nezajímá. Navíc to vzbuzuje dojem, že váš otec je zodpovědný za všechny vaše dosavadní pracovní úspěchy a zkušenosti.
5. NEPOSÍLEJTE PŘÍLIŠ DLOUHÝ MOTIVAČNÍ DOPIS
Personalisté musí přečíst desítky motivačních dopisů. Proto si detaily z dětství raději nechte pro sebe. Vše důležité stihnete probrat během pohovoru.
8 chyb v životopisu, které pohřbí vaši šanci na novou práci
6. NIKDY NEŘÍKEJTE: "JEŠTĚ JSEM SE NEROZHODL, CO CHCI DĚLAT"
Toto je naprosto nepřípustná odpověď. Vypadáte, jako byste nevěděl, co si počít se životem. Vy už jste se rozhodl. Chcete dělat tuto práci.
7. NECHTE SI PRO SEBE SVÉ ŽIVOTNÍ SNY, POKUD NESOUVISÍ S PROFESÍ, O KTEROU SE UCHÁZÍTE
Pokud se například ucházíte o práci bankovního úředníka, je nevhodné zmiňovat, že vaším celoživotním snem je stát se fotbalovým komentátorem či zahradním architektem.
8. NEZAPOMEŇTE SI PROHLÉDNOUT WEBOVÉ STRÁNKY SPOLEČNOSTI
Strávit alespoň dvacet minut surfováním po stránkách vašeho potencionálního zaměstnavatele, by měla být samozřejmost. Téměř při každém pohovoru dostanete otázku, jestli se vám web líbil, či co byste na něm změnili.
9. NA KONCI POHOVORU NEŘÍKEJTE, ŽE NEMÁTE ŽÁDNÉ OTÁZKY
Musíte položit alespoň jednu otázku. A měla by být kreativnější než: "Jaké jsou firemní benefity?"
10. NEPTEJTE SE, JE-LI MOŽNÝ RYCHLÝ KARIÉRNÍ POSTUP
Touto otázkou dáváte najevo, že vás tato pozice příliš nezaujala a pouze se snažíte otevřít si vrátka do firmy. Personalista však primárně obsazuje právě tuto pozici, nehledá budoucího ředitele.
Rady k pracovnímu pohovoru pro nováčky i velezkušené
Zdroj: Business Insider