Opelu se loni po 15 letech podařilo zvýšit podíl v Evropě

Německé automobilce Adam Opel, která patří americkému koncernu General Motors, se loni podařilo po 15 letech zvýšit podíl na evropském trhu. Celkem podíl Opelu a jeho britské sesterské značky Vauxhall v Evropě podle předběžných údajů vzrostl na 5,61 % z 5,59 %. Automobilka uvedla, že ke zvýšení podílu jí pomohl hlavně prodej nového městského vozu ADAM.
Opel měl v posledních letech problémy s prodejem hlavně kvůli nedostatku nových modelů. Ve snaze oživit prodej v Evropě, kde zákazníci kvůli krizi nakupují hlavně menší auta levná na provoz, automobilka před rokem přišla s malým modelem ADAM. Zájem o nový model překonal očekávání. Jen v Německu bylo loni zaregistrováno 21 000 vozů ADAM. Kompaktního SUV Mokka se podle agentury Reuters prodalo asi 20 000.
Příznivá zpráva od Opelu přichází v době, kdy je prodej aut v Evropě nejnižší za dvě desetiletí. V posledních měsících sice prodej oživuje, očekává se však, že za celý loňský rok se prodej aut již šestým rokem za sebou snížil.
Opel se v minulosti dostal do existenčních problémů a General Motors chystala jeho prodej. Z toho nakonec sešlo a GM se rozhodla Opel restrukturalizovat vlastními silami. Americký podnik loni oznámil, že do konce roku 2016 plánuje investovat do Opelu čtyři miliardy eur a chce představit 23 nových modelů. Předloni Opel vykázal ztrátu 1,8 miliardy USD.
Zdroj: ČTK
Aktuality
