Největší čínský pivovar chce koupit tamní aktivity Heinekenu

Největší čínská pivovarnická společnost China Resources Beer (RC Beer) jedná o koupi čínských aktivit nizozemského pivovaru Heineken. Hodnota dohody by mohla přesáhnout jednu miliardu dolarů, uvedla agentura Reuters s odvoláním na zdroje blízké jednání. Čína je podle objemu největším pivním trhem světa a hlavní značka CR Beer, Snow, je nejprodávanějším pivem na světě, i když se prodává výhradně v Číně.
CR Beer podle zdrojů hledá možnosti nového růstu v oblasti prémiových značek. Jednání přichází v době, kdy světové pivovarnické giganty, jako Heineken, AB InBev a Carlsberg, čelí na rozvíjejících se trzích, které byly kdysi považovány za hlavní pohon růstu největších pivovarů, silné konkurenci nejen mezi sebou, ale také od lokálních pivovarů.
Podle jednoho ze zdrojů bude dohoda pravděpodobně zahrnovat tři pivovary, distribuční operace Heinekenu a jeho značky v Číně. Součástí dohody by mohla být i výměna akcií.
Heineken vstoupil na čínský trh v roce 1983, nepodařilo se mu zde však zřídit silnou distribuční síť a prodej jeho vlajkového ležáku Heineken na místním prémiovém trhu zaostává za značkou Budweiser pivovaru AB InBev. Nizozemský pivovar má podle objemu na čínském trhu podíl zhruba 0,5 procenta, uvedla výzkumná společnost Euromonitor Internatiobnal. CR Beer má více než čtvrtinový podíl na trhu.
Pivo Heineken je v Číně třikrát dražší než pivo Snow. Čínští pijáci piva převážně pijí levná, méně kvalitní piva, která se na celkovém objemu prodeje podílejí 80 procenty, zatímco na velkých rozvinutých trzích je podíl těchto piv v průměru 18 procent, dodávají analytici japonské firmy Nomura.
Zdroj: ČTK
Aktuality
