Lepší investice na penzi než ty předchozí. Připomeňte si náš seriál o DIP

Dlouhodobý investiční produkt (DIP) má za sebou první rok na českém trhu. Sjednalo si jej přes 116 tisíc lidí a mají v něm bezmála 2,5 miliardy korun.
První rok fungování DIP lze hodnotit jednoznačně pozitivně. Dosažené výsledky (počty smluv i celková částka) jsou lepší než u doplňkového penzijního spoření v jeho počátcích v roce 2013. Zájem o produkt trvá, DIP se postupně etabluje na trhu a lze předpokládat, že čím více lidí začne využívat maximální možné výše vkladu k dosažení daňových výhod (od základu daně si lze ročně odečíst až 48 tisíc korun uložených v rámci DIP), tím větší bude i celkový objem peněz v DIP.
Stát produkt aktivně nepropagoval a přenechal komunikaci na finančních institucích a poradcích. Ukázalo se, že právě osobní přístup finančních poradců a jejich schopnost vysvětlit konkrétní přínosy produktu byly klíčové. Povědomí o DIP je nicméně nadále poměrně nízké. Potenciál růstu využití DIP je tedy stále velký.
Zdroj: FinGO